VAESA Comerç electrònic i aplicació web

VAESA és la plataforma del servei postvenda de Volkswagen, Audi i Skoda a Espanya. Més de 350 concessionaris realitzen diàriament les seves tasques promocionals i de venda dels productes de marxandatge mitjançant aquesta plataforma.

Des de Putput vam conceptualitzar i desenvolupar una plataforma de comunicació integral que uneix els concessionaris i també els serveix per a relacionar-se amb els seus clients.

Imatge de marca vs personalitat de cada centre

VAESA necessita distribuir material promocional i de comunicació entre els seus concessionaris mantenint el control sobre la imatge de marca, però també amb la suficiente flexibilitat i independència per crear campanyes, ofertes i promocions personalitzades. Aquesta descentralització i autonomia del procés era fonamental per al client.

Control i avaluació de vendes

Per a VAESA també són una prioritat la mesura de la proactivitat i l’avaluació de l’impacte de les seves accions de venda. Un càlcul que poden monitoritzar mitjançant un conjunt d’eines que els vam desenvolupar des de Putput.

Vaesa productes

Espai comú de comunicació

El departament de comunicació marca unes directrius i proposa unes idees comunes que després cada concessionari pot agafar de base per crear peces pròpies, amb continguts específics sobre ofertes, descomptes o promocions. De la mateixa manera, una solució aplicada a un cas concret es pot estandaritzar fàcilment i, així, ser aprofitada pels altres concessionaris de la xarxa.

Cap a una bona optimització de costos

La nova eina redueix el temps que els concessionaris destinen a gestionar i produir les accions de comunicació. A partir d’una mateixa campanya es poden realitzar centenars d’adaptacions segons les necessitats concretes de cada concessionari, i sense que això suposi cap cost addicional per a la marca.

Una idea promocional,
múltiples canals

Cada concessionari pot crear les seves campanyes a partir del material publicitari de l’agència. Només cal que el personalitzi i que després en faci el seguiment. Cadascuna d’aquestes accions promocionals es pot difondre a través de múltiples canals (sms, email, correu, web) i en diferents formats (paper, vídeo, digital).

Un catàleg de productes unificat

Tots els productes que VAESA posa a disposició dels concessionaris es recullen en aquest comerç electrònic. Des d’aquí es poden fer les comandes i el seguiment del seu estat. La central és l’encarregada de controlar l’stock i de gestionar les comandes.